Sunday, July 10, 2011

Biar betul Menang 30K??!!



SAlam semua..ari nie alhamdulilah la kehidupan pagi yang nyaman,hahahh

Nak dibukak cerita dua hari lepas punya cerita

Sedang aku sibuk bermeeting

dengan senior2 pelaksana untuk Kemasukkan Pelajar Baru sesi semester baru
aku dikejutkan dengan satu mesej,mula tak sedar la,
orang meetingkan,pe lagi SILENT LA..


lepas meeting tue tak taw nak buat apa,tengok la phone,
"aik,ade mesej daa",pe lagi aku pun bukak la mesej tue


LAst2,ak dapat mesej nie

 ^
^
^
^

nie CONTOH ea,ak nye phone bukan dapat macam nie


^
^

aik,biar betul,30K tue,saper yang xterkejut,dari CoCA CoLA lak,pergh..
tapi korang jangan la percaya lak,hahah


tapi ape aku wat pas tue?saje nak test akal orang bg mesej nie..
aku pun hantar la mesej reply kat die..
no MALAYSIA..
ala yang macam nie la ak dapat +011123456789(CONTOH)

Then bermula la perbualan aku dengan pengantar mesej kelakar nie



aku : halo,sy dpt mesej yg simkad saya menang cabutan bertuah betul ke?

Org tu: Iya..boleh mintak number talipon encik?"

Aku: Aik klu da sim card aku yg menang x kan ko tak tau no simcard aku?

org tu: kami x simpan rekod nya encik. xpelah boleh bg number acc supaya senang kami transfer duit nya nanti..( yelah senang ko nak transfer duit aku kat acc ko kan??)

Aku: Hahah.encik,ko nie kan @#@!!#%$%^^&*^%$$##$^^$## (ha,padan muke ko kan dah kene)


haaa,tue la ingat aku nie B..D..H kew..

jadi korang kalaw dapat mesej gini,jangan la mudah sgt bagi no acc bank korang..
INGAT,nak kaya dengan HALAL,mesti mau susah bah,
takde nye seseorang CEO tue leh naik jadi CEO sesenang je klo
tak die bermula dari bawah.


Nak beli kete nie pun korang kene la keje bersungguh2



Teringat dengan ayah aku,die ade la komen pasal nie
"aku nie yang dah keje hampir 40tahun,dah nak bersara,xpernah pun duduk je leh dapat duit..nak dapat duit,kene la kluar peluh"hahahha

bila pikir lagi,memang betol la cakap ayah aku tue,dah life cycle
atau sunatuAllah nye,kalau nak berjaya,KITA mesti bersusah payah..


PEACE NO WAR,BRO!!






No comments:

Post a Comment